New SEO software tool
> Sökmotoroptimering SEO > Sökmotoroptimering enligt Google Tips och råd
Sökmotoroptimering enligt Google Tips och råd

Sökmotoroptimering enligt Google. Vad säger google om hur ska man göra för att få bra rank och hur ska man optimera seo på sin hemsida.

Välkommen till Googles Google sökmotoroptimering startinstruktioner :

Detta dokument började först som ett försök att hjälpa grupper inom Google, men vi tyckte att det skulle vara lika användbar för webmasters som är nya för ämnet sökmotoroptimering och vill förbättra sina webbplatser och interaktion med både användare och sökmotorer.

Även om detta guide inte berätta några hemligheter som kommer att automatiskt rangordna din webbplats på första plats för frågor i Google (sorry!). De bästa metoderna beskrivs nedan och kommer att göra det lättare för sökmotorer att genomsöka, indexera och förstå ditt innehåll.
Sökmotoroptimering handlar ofta om att göra små ändringar på din webbplats.  Du är förmodligen redan bekant med många av de ämnen i den här guiden eftersom de är viktiga ingredienser för en webbsida.
Även om den här handbokens titel innehåller orden ”sökmotor”, så skulle vi vilja säga att du bör basera dina optimeringsbeslut först och främst på vad som är bäst för besökare på din webbplats.

De är viktigaste konsumenterna av ditt innehåll och använder sökmotorer för att hitta ditt arbete.
Sökmotoroptimering handlar om att ranka din webbplats framåt när det gäller synlighet i sökmotorerna, men dina slutkonsumenterna är användarna, inte sökmotorer. Vi hoppas att vår guide ger dig några nya idéer om hur man kan förbättra webbplatsen, och vi vill gärna höra era frågor, feedback och framgångar i Google. Sökmotoroptimering enligt Google.

Ett exempel kan hjälpa våra förklaringar, så vi har skapat en fiktiv webbplats för att följa hela guiden. För varje ämne, har vi skrivit tillräckligt med information om webbplatsen för att illustrera det.

Här är lite bakgrundsinformation om webbplatsen vi
använder oss av:
Webbplats / firma: ”Brandons Baseball Cards”
Domännamn: brandonsbaseballcards.com
Fokus: Online-bara baseball kort försäljning, prisguider, artiklar,
och nyhetsinnehåll
Storlek: Liten, ~ 250 sidor

Skapa unika, exakta sidtitlar

title

Ange sidtitlar med hjälp av rubriktaggar

En rubriktagg berättar både för användare och sökmotorer vad ämnet på en viss sida är. <Title> taggen ska placeras inom<head> taggen i HTML-dokument. Helst bör du skapa en unik titel för varje sida på din webbplats.

Sidtitelns innehåll visas i googles sökresultat. Om ditt dokument visas i en sökresultatsida, innehållet i
rubriktaggen visas vanligtvis på den första raden av resultaten. Ord i titeln markeras med fet stil om de förekommer i användarens sökfråga. Detta kan hjälpa användare att känna igen om sidan är relevant för deras sökning. Titeln för din hemsida kan ange namnet på din hemsida / företag och kan omfatta andra bitar av viktig information som den fysiska placeringen av verksamheten eller kanske några av dess huvudsakliga fokus eller erbjudanden.

Sökmotoroptimering enligt Google

Sökmotoroptimering enligt Google : Beskriv noggrant sidans innehåll

Välj en titel som effektivt beskriver ämnet för sidans innehåll.

Undvik
Att välja en titel som inte har någon relation till innehållet på sidan
använder standard eller vaga titlar som ”Untitled” eller ”Ny sida 1”

Sökmotoroptimering enligt Google : Skapa unika titel-taggar för varje sida
Var och en av dina sidor bör helst ha en unik titel tagg som hjälper Google vet hur sidan skiljer sig från de andra på din webbplats.

Undvik
En enda titel tagg över alla dina webbsidor eller en stor grupp av sidor

Sökmotoroptimering enligt Google : Använd korta, men beskrivande titlar
Titel kan vara både kort och informativ. Om titeln är för lång, kommer Google visa bara en del av det i
sökresultat.

Undvik
Extremt långa titlar som är har inget värde för användarna.
Att ha onödiga sökord i dina titel taggar.

Sökmotoroptimering enligt Google : Utnyttja ”beskrivning” metatagg

En sidas beskrivning metatagg ger Google och andra sök motorer en sammanfattning vad sidan handlar om. Medan sidans titel kan vara några ord eller en fras, en sidas beskrivning meta tagg kan vara en mening eller två eller ett kort stycke. Google Webmaster Tools ger en praktisk innehållsanalys som ska berätta om eventuella beskrivning metataggar som antingen är för kort, lång, eller duplicerade för många gånger (samma information visas även för <title> taggar). Liksom <title> -taggen så placeras beskrivningen metataggen inom <head> -taggen i HTML-dokument.

Sökmotoroptimering enligt Google : Vilka är fördelarna med beskrivning meta taggar?

Beskrivning metataggar är viktiga eftersom Google kan använda dem som utdrag för dina sidor. Lägg märke till att vi säger ”kanske” eftersom Google kan välja att använda en relevant avsnitt av din sida om den gör ett bra jobb med att matcha upp med en användares sökfråga. Alternativt kan Google använda din webbplats beskrivning och Open Directory Project om din webbplats finns där. Att ha beskrivnings meta taggar till var och en av dina sidor är alltid en god praxis i fall att Google inte kan hitta ett bra urval av text som används i textsnutten.

Sökmotoroptimering enligt Google : Sammanfatta noggrant sidans innehåll

Skriv en beskrivning som både informerar och får användare att klicka på den om de såg din beskrivning i Googles sökresultat.

Undvik

Att skriva en beskrivning som inte har någon relation till innehållet på sidan
generiska beskrivningar som ”Detta är en webbsida” eller ”Sida om baseballkort”
fylla beskrivning med endast sökord
kopiera och klistra in hela innehållet i dokumentet i beskrivningen.

Sökmotoroptimering enligt Google : Använd unika beskrivningar för varje sida

Att ha en annan beskrivning metatagg för varje sida hjälper både användare och Google, särskilt i
sökningar där användare kan visa upp flera sidor på din domän.

Undvik

Een enda beskrivning metatagg på alla dina webbsidor eller en stor grupp av sidor.

Sökmotoroptimering enligt Google : Förbättra strukturen på dina webbadresser

Skapa beskrivande kategorier och filnamn för de sidor på din webbplats för att hålla din webbplats bättre organiserad. Det kan leda till bättre genomsökning av dina dokument genom sökmotorer. Dessutom kan det skapa lättare, ”vänligare” webbadresser för dem som vill länka till ditt innehåll. Besökare kan skrämmas av extremt långa och kryptiska webbadresser som innehåller några igenkännbara ord.
Webbadresser som kan vara förvirrande och ovänliga. Vissa användare kan länka till din sida med hjälp av webbadressen till den sidan som ankar text. Om din webbadress innehåller relevanta ord, ger detta
användare och sökmotorer mer information om sidan än ett ID eller konstigt namngiven parameter.

Sökmotoroptimering enligt Google : Använd ord i webbadresser

Webbadresser med ord som är relevanta för webbplatsens innehåll och struktur är vänligare för besökare. Besökare kommer ihåg dem bättre och kan vara mer villiga att länka till dem.

Sökmotoroptimering enligt Google : Skapa en enkel katalogstruktur

Använd en katalogstruktur som organiserar ditt innehåll bra och gör det enkelt för besökare att veta var
de är på på din webbplats. Försök att använda din katalogstruktur för att ange vilken typ av innehåll som finns på den.

Undvik

Underkataloger som ”… / kat1 / kat2 / kat3 / dir4 / dir5 / dir6 / page.html”
Katalognamn som inte har något samband med innehållet i dem.

Sökmotoroptimering enligt Google : Gör din webbplats lättare att navigera. Navigation är mycket viktigt för sök motorer.

Navigeringen på en webbplats är viktigt för att hjälpa besökare att snabbt hitta det innehåll de vill ha. Det kan också hjälpa sökmotorer att förstå vad innehållet handlar om och om den är viktig.

Sökmotoroptimering enligt Google : Förbered två webbplatskartor: en för användare, en för sökmotorer

En webbplats karta är en enkel sida på din webbplats som visar strukturen på din webbplats, och består vanligen av en hierarkisk lista av sidorna på din webbplats. Besökare kan besöka den här sidan om de
har problem med att hitta sidor på din webbplats. Medan sökmotorer kommer också att besöka den här sidan, för att få bra genomsökning av sidorna på din sajt, den är främst inriktad på mänskliga besökare.
En XML Sitemap som du kan skicka via Googles verktyg för webbansvariga, gör det lättare för Google att upptäcka sidorna på din webbplats. En webbplatskartfil är också ett sätt att tala om för Google vilken version av en webbadress du föredrar som den kanoniska (t.ex. http://brandonsbaseballcards.com/ eller http: //www.brandonsbaseballcards.com/ som en föredragen domän).

Sökmotoroptimering enligt Google : Erbjud bra innehåll och tjänster. Intressanta sajter kommer att öka sin rank i Google

Skapa övertygande och användbart innehåll som kommer att öka raknkning av din webbplats mer än någon av de andra faktorer som diskuteras här. Användarna känner igen bra innehåll när de ser det och kommer förmodligen igen att besöka din sajt och dela dina länkar. Detta kan ske genom blogginlägg, sociala medier, e-post, forum, eller på annat sätt.
Organisk innehåll eller word-of-mouth surr är vad hjälper till att bygga webbplatsens rykte med både användare och Google, och det händer inte utan kvalitativt innehåll på din hemsida.

Sökmotoroptimering enligt Google : Erbjud unik och bra innehåll till dina användare

Fundera över vilka ord som en användare kan söka efter att hitta en bit av ditt innehåll. Användare som vet en hel del om ämnet kan använda olika sökord i sina sökfrågor än någon som är ny till ämnet. Till exempel kan en baseball supporter söka efter [nlcs], en akronym för National League Championship Series, medan en ny supporter kan använda en mer allmän fråga som [baseball slutspel]. Att förutse dessa skillnader i sökbeteende och det som står för dem när du skriver ditt innehåll (med hjälp av en bra
blandning av sökordsfraser) kan ge positiva resultat. Google Webmaster Tools ger dig de bästa sökfrågor för din webbplats och de som ledder flest användare till din webbplats.

Överväg att skapa en ny, användbar tjänst som ingen annan sajt erbjuder. Du kan också skriva ett original text om forskning eller en spännande nyhet.

Sökmotoroptimering enligt Google

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *